January 2, 2013

EVDE BAKIM ÜZERİNE

  No comments    
categories: 
Oyle cok bakimli, suslu birisi hic olmamakla birlikte, cilt sagligina oldukca onem verip, sik sik konuyla ilgili kaynaklar okur, kendimce de bir takim uygulamalar yapmaya dikkat ederim. 
Son zamanlardaki kesiflerimden bir tanesi gul suyu oldu. Pek cok kisiden, tonik yerine gul suyu kullandiklarina ve cook memnun olduklarina dair yorumlar alirdim, fakat hic denememistim gectigimiz haftaya kadar (belki de gulsuyu kokusu biraz antipatik geldigindi, emin degilim). Niye bugune kadar beklemisim bilmiyorum! Gercekten muthis birsey, kutusunda yazdigi gibi 'ferahlatici'ligini aninda hissediyorsunuz ve tonikten cok daha temizmis hissi birakiyor. Gayet de hafif ve guzel kokuyor, beni yaniltti ve buradan da kalbimi caldi. Nivea gibi orta sinif guzellik urunlerinin fiyatina bile kiyasladigimizda, ucte biri fiyatina satiliyor olmasi da cabasi. Ben yeni tonigimi buldum anlayacaginiz. 
Sirada, bugun itibariyle ilk denemesini yaptigim sac bakim kurum var. Kalin telli, gur ve kivircik bir sac yapisindan incecik telli ve duz sac yapisina gecis yaptigimdan beri saclarima daha iyi bakma ihtiyacina kapildim sanirim. Bu sebepledir ki, onceden saclarima yaptigim nankorlugun uzerine su anda sac bakimlari yapmak cok zoruma gidiyor. Gelin gorun ki, saclar ne kadar saglikli olsa da, fazladan alaka gostermek can yakmaz. Bolca protein, besleyici yaglar ve nemlendirici malzemelerin hepsinin bir arada uygulandigi, 1 yumurta, 4-5 yemek kasigi zeytinyagi ve 2 cay kasigi baldan olusan karisim cok basarili olmaya aday benim gozumde. Her hafta bir kez yapmayi ve gozlemlemeyi kafama koydum. 4 hafta sonunda degisiklik gorecegimi umuyorum. O zaman yeniden bildirecegim. 

Son olaraksa, yine sac bakimiyla ilgili kulaga inanilmaz sacma gelen ama tecrubeyle sabit olarak (kendim denedim) sonuclari gorulmus bir yonteme kisaca degineyim. Saclarim dokuldukce sikayet etmem sebebiyle, annem bir gun bir yerde bu bilgiye denk geliyor ve bana soyluyor. Olay su: Sampuaninizin sisesine, 4-5 adet dogum kontrol hapini eziyor ve atiyorsunuz. Bir guzel karistirdiktan sonra, saclarinizi normal yikiyorsunuz. Bunun en dogru yontemi nedir bilemem, ama ben haftada 2 defadan fazla bu sampuanla yikamadim (yikarken de kafami egip yikadim, n'olur n'olmaz diyerek :D). Birkac ay boyle kullandiktan sonra, hicbir etkisi olacagini dusunmesem de, dunya kadar yeni sacim cikti ve hayrete dustum. Bunun bilimsel aciklamasi muhakkak yapilabilir, ama ben kendimce su kadar soylemekle yetinebilirim: dogum kontrol hapinin icindeki hormon takviyeleri, saclarin cikmasini tetikliyor gibi gorunuyor.

0 comments:

Post a Comment