March 5, 2014

Rotterdam - Bruksel - Bruges - Ghent

  No comments    
categories: , , , , ,
Subat basindaki Avrupa seyahatine, Rotterdam, Bruksel, Bruges ve Ghent'i de sigdirmak kesinlikle harika bir fikirmis, Amsterdam'a 3-4 gun zaten yetiyor. Eger bir hafta kadar bir sureniz varsa mutlaka civardaki sehirlere gitmeli, cunku trenle hepsi cok yakin ve gorulmeye deger.
Rotterdam, Avrupa'nin en buyuk limanini barindiran sehri, ama bunun disinda cok bir esprisi yok bana gore. Alabildigine duz ve sikici bir sehir.
Biz burada yalnizca bir gun-bir gece gecirdik. Gun icinde bolca yuruduk, gittigimiz tek atraksiyon, sehri panoramik olarak izleyebileceginiz bir kule olan Euromast Rotterdam'di. Asansorle yukariya ciktiktan sonra bir de restorani var, orada sehre karsi keyif yapip, ardindan tekrar otelimizin oldugu Rotterdam Blaak bolgesine donduk.
Kaldigimiz otel, normal otel konseptinin cok disinda oldugu icin otelimiz bize keyifli geldi, en cok vakti odada gecirmis olabiliriz (Bu arada cok da yorulmustuk, Bruksel'e gecmeden once dinlenme duragi oldu bizim icin). Otelin adi, CitizenM ve yeri cok merkezi. Metro istasyonuna 5 dakika mesafede. Yolunuz duserse oteli tavsiye ediyorum.

Ertesi sabah erkenden Bruksel'e gectik ve Bruxelles-Midi metro istasyonundan ulasilan ve Istiklal'i oldukca andiran Rue Neuve'un bir arka sokagindaki Sleep Well Hostel'inde kaldik. Bruksel'i guzel yemekleri ve biralarindan oturu mu cok sevdim bilmiyorum, ama cok keyif aldim gezmekten. Hava cogunlukla kapaliydi ve yagmur atistirdi sik sik. Ama sira sira cikolatacilarin oldugu keyifli sokaklar, meydanlari, her yerden gelen waffle ve patates kokulariyla beni cezbetti.
{Mesela su goruntude bir dukkana nasil bayilmayabilirim ki?!}
{Grand Palace'in oldugu meydan}
{Bu waffle cok kuruydu, hic begenmedik. Kafenin adini malesef hatirlamiyorum, ama sanirim klasik waffle boyle oluyormus.}
{Bu da sokak waffle'i. Sadesi 1, Cikolatalisi 2 Euro. Ben bunu cok faha fazla sevdim.}
{Haritayi hatmetmeye calisirken florentine'ler ve sicak cikolatadan destek aliyoruz elbette.}
{Bruxelles, Galeries Royales St. Hubert}
Vee geliyorum Bruges ve Ghent'e. Mutlaka gidilmeli. Cook degisik yerler! Cok eski, cok iyi korunmus, cok sakin, orjinal, romantik. Inanilmaz sempatik oteller ve restoranlarla dolu. Biz oradayken hava cok karanlik ve soguktu. Hatta sabah Bruges'e indigimizde oyle bir yagmur yagdi ki, islanan giysilerimizi kurulamak ve isinmak icin girdigimiz kafede kaloriferlere yapismamiza ragmen 2 saatte cikamadik. Bahar aylarinda gitmenin cok daha keyifli olacagina suphem yok. 
Ote yandan, sehirde yapacak cok aktivite var diyemem; bolca yuruyus, fotograf, yemek ve bira. 
Elimizden USE-IT haritalarini dusurmedik, ilgimizi ceken her yeri orada isaretleyip mumkun oldugunca cok yeri gormeye calistik. Eger cok vakit ayirmiyorsaniz, hizli ve dolu bir sekilde gezmek icin en ideali bu yontem bana kalirsa. 
{Bruges - Beer Wall}
{Ghent'te, kalenin tam karsisinda super guzel barlardan birinde...}



0 comments:

Post a Comment