December 29, 2014

Hayatimin Donum Noktasi ve En Muhtesem Yili 2014'e Veda, Daha Da Muhtesem Olacak 2015'e Merhaba!

  No comments    
categories: , , ,
Yilbasindan cok kisa bir sure sonra dogumgunum olmasi sebebiyle, aslinda cok basit bir takvim dongusu olan yeni yilin gelisi, benim icin ekstra keyifli ve onemli hale geliyor. Yapmayi en cok sevdigim seylerden biri, gecmis yili degerlendirmek, yeni yapilacaklar listeleri olusturmak, kararlar almak ve hayaller kurmak.  Yilin son gunlerinde ise de bunu yapmaktan muthis keyif aliyor ve yeni yila, hayallerini kurdugum ve planladigim herseyi hayata gecirme motivasyonuyla, tam gaz girerek harika bir baslangic yapiyorum! Bu yil ise, yilin son haftasinda ciddi bicimde usuttugum icin yatak dosek ve keyifsiz girdigim icin haliyle biraz geciktirdim degerlendirmemi ve yaziya dokmeyi. Ama kafamda aslinda neler istedigim gayet net... Cogu zaman oldugu gibi :)
2014'e girerken, her yilki kararlarima benzer kararlar almistim aslinda(*). Daha cok seyahat, okumak, yazmak, spor, vs. Nitekim, seyahat, okumak, spor, daha buyuk bir eve tasinmak, kariyerimle ilgili yonu belirlemek, okul ortalamasi gibi hedeflerimin hepsini tutturdum. Yuksek lisansimi sonunda tamamliyorum, yakinda mezun olacagim. Ama siradisi olan, kendim icin aldigim kararlarin cook otesinde, hic hayal etmedigim gelismeler olan cilgin bir yildi 2014! Ocak sonunda Turkcell grubundaki isimden ayrilip, kurumsal Turk sirketlerinden olan beklentilerimin 3,5 yillik deneyimlerim sonucunda tamamen yerle bir edilmesi ve sogumam, kariyerimle ilgili cok derin bir degerlendirme evresine girmem, Subat'ta Aysegul'le bir hafta Avrupa tatilimiz, tatil donusunde havaalaninda aldigim evlenme teklifi, Nisan'daki nisanimiz, 'gercek ev'e tasinma sureci, Eylul'den bu yana evli bir insan olusum, babamla birlikte kendi isimiz icin asilmaya baslamam... HICBIRI planda olmayan, cok cilgin gelismeler oldu benim icin ve 2014, tahminlerimin, beklentilerimin cok cok uzerinde muthis bir yil oldu haliyle! 
2013 yazindan sonra, kendimi olumlu enerjiyle beslemek ve - kimilerine gore cok geyik muhabbetler olsa da, evrene pozitif enerji gondermek, iyi seylerin olmasi icin inancini yuksek tutmak, sevkle calismak ve istemek konusunda kararlar almistim. O donem, cok sevdigim kisiler bu konularda bircok kisisel gelisim kitabi hediye etmis, bense hepsini bir bir okumustum. 'Iste, senin de olur' veya 'ee ben de istedim, inandim ama olmadi' gibi basit ve kestirip atan bir yaklasimdan ziyade, insanin kendisi icin yarattigi olumlu enerji, surekli olmali, inancini, hayallerini odaklamali ve bunu aksiyona dokmeli. Agustos bocegi gibi yattigin yerden birsey isteyerek hicbirsey ol-maaz. Bir dongu olarak ifade etmek belki daha dogru olur olumlu enerjiyi. Sen olumlu dusunuyorsun, bu inancini tetikliyor, daha siki baglanmani ve caba gostermeni sagliyor, yolda karsina cikan engelleri gormezden gelmene yardimci oluyor ve sonunda hayal ettiklerin yoluna cikiyor. Benim icin 2014 tam olarak olumlu enerjinin yili oldu ve bundan sonra hep bu sekilde yaklasmaya kararliyim hayatimdaki her duruma.
Bu yil da kararlarimin bazilari her yil oldugu gibi tekrar ediyor, bazilari ise yepyeni:
1. Is anlaminda basarili, guzel isler yapacagimiz bir yil, hatta kariyerimin en basarili yili olmasini hayal ediyorum.
2. Daha çok fotoğraf çekmeyi, daha çok okumayi, daha çok yazmayi istiyorum.
3. Sporu hayatimda kalici kilmak, bu sene daha cok, daha duzenli spor yapmak istiyorum.
4. Onceden "En az 2 kez yurtdışına çıkmak" diye bir hedef koyuyordum; bu sene iki katina cikariyorum, 4 koyuyorum hedefimi! Cunku cok gezen bilir dostlar, bu bir gercek. :)
5. Bir sosyal sorumluluk projesine dahil olmayi (geçen sene yine başaramadığım bir hedef, bu sene basarmak konusunda daha kararliyim) istiyorum.
6. Gecen sene blogda istikrarli olmayi hedeflemistim, ama istir, sudur, budur, hevessizliktir, vs derken kaynadi gitti. Bu sene Ekim ayinda, bu konuda ciddi bir karar aldim, kendi domain'imi aldim ve kendimce belli bir istikrar saglamayi basardim. Dolayisiyla 2015 hedeflerimin en ustlerinde geliyor Sevgili Beyaz Kagit. Benim icin en guzel hobilerden, urettigim en guzel seylerden birisi bu blog. Yazdikca aldigim guzel yorumlar da, hem okurlarimin oldugunu gormek acisindan sasirtici, hem de sevincten havalara ucuran birsey. Dolayisiyla, 2015 de yazmanin, paylasmanin, uretmenin yili olsun! Guzel seyler hayal ediyorum! 
7. Buyuk ailemle birlikte, artik bir de tamamen kendime ait, iki kisilik kucuk bir ailem var - ki bu hayattaki en guzel hislerden biri olsa gerek. Simdi kendi ailem icin, bir takim geleneksellesen, hayatimizin her anini kutlanir ve keyifli kilan aktiviteler, ritueller (ruhani rituellerden bahsetmiyorum elbette:)) yaratmayi, surdurmeyi istiyorum. Yilbasinda kurabiyeler yapmak, el isi hediyeler hazirlamak gibi, Pazar film seanslari gibi, yillik seyahatler gibi, vs.
8. Bu seneye ozel, hic denemedigim aktiviteleri denemeyi; daha az ciddi ve olgun olmayi, daha cesur ve eglenceli seyleri hayatima katmayi istiyorum. 
9. Daha az sikayet edip, daha cok cozum uretecek ve daha cok kahkaha atacagim. 
10. Son olarak, Istanbul'dan tasinip, daha yuksek hayat kalitesi olan bir sehirde yasamayi istiyorum.

Oncekileri hic aratmayacak, harika bir yil bizi bekliyor, eminim. Enerji bulasicidir, enerjinin bulastigi, yayildigi bir yil olsun! 
Iyi yillar!

0 comments:

Post a Comment