January 16, 2015

Moda'da Iki Guzel Kesif: Muaf ve Cikolata Dukkani

  2 comments    
categories: 
Gecen hafta ulkeyi esir alan ve gunlerce bizi evlerimize hapseden kar firtinasi ve soguklarda, evde mahsur kalmaktan cok bunaldigim bir gun calismak icin mekan degisikligi yapip Kadikoy'e gitmeye karar verdim. Uzun zamandir duydugum bircok yeni kafe ismi vardi, bir de merak ettigimiz, kendi cikolatalarini yapan ufacik bir dukkan olan Cikolata Dukkani. Calismak icin alani rahat midir degil midir bilmiyordum, ama aklima ilk gelen ve henuz gormedigim yerlerden biri, Moda'daki Muaf oldu. Cok kafa yormayip, gidip bakarim, rahat edemezsem yer degistiririm en kotu diye dusundum. Moda Meydani'na dogru gidip, dondurmaci Ali Usta'dan hafif saga kivrilan yolda, soldan ikinci kafe. 

Muaf'in onundeki alan oldukca genis, epey de bir masa var. Isiticilar olmasina ragmen, benim icin hava disarida kesinlikle oturulmayacak kadar soguktu. Ustelik calisacagim icin montumla sarmas dolas oturmak hic rahat gelmedi. Kafenin ici ise epey ufak, iki tane genisce (4-5 kisilik) masa var, bir de 4 kisinin oturabilecegi, ortasinda bir sehpa olan ufak bir oturma grubu. Dekor, sanki arkadasinizin evine gitmissiniz havasinda, gayet rahat ve hatta biraz daginik da. Menude, ufak bir kafeden bekleyeceginizden daha cok secenek var. Kahvalti, sicak icecekler, yemek, icki gibi farkli konseptleri kaldiran bir menu ve ortam. Tarz olarak biraz Karakoy'deki mekanlari andiriyor, ama fiyatlarin Kadikoy fiyati olmasi haneye kocaman bir arti! Guzel bir oglen yemegini, icecek + cay vs dahil 20-25 TL'ye yeyip cikmaniz mumkun. Muzikler oldukca guzel ve calismaya uygun, ama masalar malesef degil. Sandalye-masa boy farkindan dolayi sanirim, bir turlu rahat oturamadim. Bir de esas sorun, icerinin kesinlikle isitilmamasiydi. Sal, atki, sapka, ne varsa sarilip oturduk ve kalktigimizda bacaklarim soguktan uyusmustu. Bence havanin daha sicak ve guzel oldugu gunlerde, acik alaninda oturmaya gitmek icin cok daha ideal. 

Diger bahsetmek istedigim yer ise, ufacik tefecik sevimli mi sevimli bir dukkan: Cikolata Dukkani. Yine Moda'ya dogru yururken, Yeni Fikir Sokak'ta, hemen gozunuze carpabilecek bir yer. Disarida iki, iceride de 3-4 ufak masasi var. Biz, iceride kocaman bir bufede sergilenen cikolatalarindan ufak bir kutu yapip calisirken yiyelim diye ugradik, fakat ogrendik ki menuden siparis edip orada yiyebileceginiz birkac urun de var. En meshur olanin adi Asuman'mis - krem santili, cilekli cikolatali mousse'a benziyordu ama gercekten oyle mi, bir yiyene sormak lazim. Kutuyu alip kendi sectigimiz cikolatalardan bir karisim yaptik ve once gozumuzu doyurduk. Sonra da yemeye basladikca hemen bitmesinler diye bir cikolatadan, bir parmaklarimizdan yedik! :) Portakalli ve naneli-limonlu olan cikolata barlari, renklerinden oturu cok ilgi cekici. Limonlu olani daha cok sevdim, portakalli daha az. Ama benim esas favorilerim frambuaz, kahve ve kestaneli top cikolatalar oldu. Godiva ve Lindt'le kiran kirana kapisabilecek kadar nefis cikolatalar yapiyorlar. Biz bayildik, size de kesinlikle oneririm! Lezzete hayran kalmam bir yana, bir de boyle bir mekanim olmasini yillardir hayal ederdim. Bu sebeple daha da hosuma gitti sanirim. Kimbilir, belki bir gun bir bakarsiniz kollari sivayip ben de baslarim! :)

2 comments:

  1. En sondaki fotoğraf, postu yeterince özetlemiş. :) Hayallerinde umarım en doğru zamanda yerini bulur.
    Sevgiler. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkurler Ersin, umuyorum ben de! 😊👍🙏

      Delete