March 10, 2015

Internet Olmadiginda Telefonda Vakit Gecirten Uygulamalar

  No comments    
categories: , ,
grumpy cat no internet dont complain offline applications - mutsuz kedi - offline uygulamalar
Bazen insanin hayatinda, hic planlamadigi zamanlarda ani gelismeler oluyor, firsatlar cikiyor. Siz bir yone gitmeye calisirken hayat israrla diger yonu gosteriyor. Basima tam olarak bu geldi desem yanlis olmaz. Tam da Istanbul'dan kacmaya calisirken, yarim saat bile trafikte kalmaya katlanamaz, evimden uzak yerlere gitmemek icin bin tane bahaneyi bes dakika icinde uydurmaya hazirken, evden tam bir bucuk saatlik bir yolculukla gidebildigim bir is yerinin yolunu tutuyorum haftanin buyuk kisminda. 

Son bir yili evden calisarak, yani yatagim ve calisma odamin arasinda yalnizca 3 adim atmam gerekerek gecirdikten sonra epey vurucu oldu, ne yalan soyleyeyim. Fakat gunluk 3 saatlik yolculuklarimin ucunda, degecegine inandigim bir deneyim var. 3 adimdan 3 saate uzayan seruvenimde, metro hattini kullanarak hic yeryuzune cikmadan ofise gitmem gerekiyor ve bu sure zarfinda ne yazik ki internet ve telefon sinyali yok! Iletisim ve internet bagimlisi bir jenerasyonun uyesi olarak, normal bir gunde yarim saat (hatta belki 15 dk) bile herhangi bir iletisim kanalini kullanmadan gecirmiyorum sanirim. Fakat simdi icinde oldugum bu yeni durumdan dolayi, telefonumu yalnizca offline calisan uygulamalar icin kullanabiliyorum. Bir yandan cok eksik hissetsem de (cunku tum gun boyunca hic haberlesemedigim ailem ve arkadaslarimla konusabilmek, sosyal medyada turlayabilmek, haberlere goz atip birsey arastirabilmek o yolculugu cok daha keyifli kilabilirdi), bir yandan da sakin vakit gecirmek icin belki de bir firsattir diye kendimi avutmaya calisiyorum ve vakit gecirmek icin yontemler kesfediyorum. 
Benim gibi, iletisimden yoksun oldugunuz saatleriniz coksa, uzun ucak seyahatleri yapiyorsaniz, internet pakediniz yoksa veya internet cekmeyen bir yerlerdeyseniz, hayatinizi guzellestirecek ve vakit oldurmenizi saglayacak birkac uygulamayla tanistirayim sizi: 

Pocket
Ise baslamadan once kesfettigim muthis bir uygulama! Bilgisayarinizin basindayken, daha sonra okumak istediginiz tum sayfalari, hatta videolari internet browser'iniza yuklediginiz Pocket eklentisine tiklayarak okuma listenize atiyorsunuz. Tablet ve telefonunuzla da sync olan bu uygulama sayesinde offline olarak telefonunuzdan acarak metroda ayakta dikilirken okuma listenizde gezinebiliyorsunuz. :)

Spotify
Duymayan kalmamistir saniyorum, ama yine de yazmak istedim, cunku hayat kurtarici. Spotify icin aylik 9,90 TL'lik uyelik ucretini odediginizde offline olarak da calmasini istediginiz listeler yaratabiliyorsunuz, internet kullanmadan da harika muziklere ulasabiliyorsunuz. 

Adobe Reader
Bu biraz komik olacak belki, ama pdf olan dokumanlari adobe reader'da acarak arsive atiyorum ve yine internet ihtiyaci olmadan buradan okumak istedigim yazi ve sunumlara goz atiyorum. 

Collage Maker
Paylasamayacak olsaniz da, kolaj yapmak istediginiz fotograflari birlestirip edit'lemelerinizi yapip galeriye kaydedebilirsiniz. 

Oyunlar
Oyun oynamaya cok bayilmayan biri olarak ben tercihimi Dots/Two Dots'tan yana kullaniyorum, ama goruyorum ki metrolarda populer olan oyun Candy Crush isimli seker patlatma oyunu. Bence bluetooth uzerinden birbiriyle iletisime gecip, cihazlar arasi yarisma turunden oynanacak offline bir oyun tasarlamak super bir fikir olabilir. Istanbul'lunun gununun ciddi bir kismini bu sekilde gecirdigini hesaba katarsak, cok ciddi talep bile olabilir! 

Iletisim kanallariniz kesildiginde telefonunuzda vakit gecirme yontemleriniz varsa siz de benimle paylasirsaniz harika olur! Gunluk 3 saatimi doldurmam gerekli ne de olsa :)


0 comments:

Post a Comment